בשורות טובות למילואימניקים: זו הטבת המס החדשה לקרנות ההשתלמות שלכם

ועדת הכספים אישרה ברוב קולות את ההצעה המעניקה הטבות מס ייחודיות לעצמאיים ששירתו במילואים במהלך המלחמה. בהתאם להחלטה, הם יהיו זכאים להפקיד כספים לקרנות ההשתלמות ולקופות גמל לקצבה עבור שנת 2023, גם במהלך שנת 2024.

תוכן עניינים

    הצעת החוק החדשה

    עכשיו זה סופי ורשמי. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה של חבר הכנסת אושר שקלים, עם תמיכה של 11 חברי כנסת ללא מתנגדים ונמנעים.

    ההצעה החדשה מביאה בשורה משמעותית עבור עצמאים ששירתו במילואים במהלך מלחמת חרבות ברזל. בהתאם למוצע, עצמאים אשר שירתו בתקופה שבין פתיחת המלחמה ועד לסוף שנת 2023, יוכלו להפקיד כספים לקרן השתלמות ולקופת גמל לקצבה בשנת 2024. כספים אלו ייחשבו כאילו הועברו בשנת 2023, מה שיאפשר להם ליהנות מהטבות מס משמעותיות. לא רק המשרתים עצמם ייהנו מההטבה, אלא גם בני הזוג העצמאיים שלהם.

    ההצעה נובעת מהמצב המיוחד שהוכרז על ידי ממשלת ישראל בעקבות מתקפת הטרור ביום 7 באוקטובר 2023. בדברי ההסבר נכתב כי הוראות פקודת מס הכנסה עוסקות בהטבות המס שניתן לקבל בהפקדה או במשיכה של סכומים מקופות גמל לקצבה או מקרנות השתלמות עצמאים. ההחלטה להעניק הטבות אלו נועדה לתמוך בעצמאיים בתקופה לא פשוטה ולסייע להם לבנות מחדש את עתידם הכלכלי.

    כמה תוכלו להפקיד?

    נכון להיום, עצמאים נהנים מיתרון משמעותי בהפקדות. הם יכולים להפקיד לקרן עד 4.5% מההכנסה החייבת במס, אך לא יותר מ-13,203 ש"ח בשנה (בהתבסס על הכנסה שנתית מירבית של 293,397 ש"ח) ולקבל הטבת מס.